Ce vestește sosirea primăverii mai mult ca și curățenia de primăvară? Poate este un lucru ciudat, însă mie chiar îmi place această perioadă a anului. La fel cum totul din jur renaște și eu simt această nevoie de a întoarce fila în romanul meu. Sosirea iernii aduce multe bagaje și chiar dacă sunt printre puținii oameni care nu se lasă învinși de frig, lipsa luminii și a razelor jucăușe mă deprimă și pe mine din mijlocul lui ianuarie. Când încep să fac curățenia de primăvară eu nu îmi curăț doar casa, ci și mintea. Chiar de aceea curățenia de primăvară este extrem de importantă pentru mine.

    Încă de anul trecut curățenia generală a devenit și mai importantă, deoarece ne petrecem mare parte a timpului între aceiași patru pereți. Chiar de aceea am decis că acesta va fi momentul potrivit pentru a împărtăși cu voi câteva secrete învățate de-a lungul timpului și vreau să vă arăt și câteva noi produse care pot face chiar și cel mai leneș om (sau chiar cel mai ocupat) să se îndrăgostească de curățenie.



    De unde încep?

    Primul pas este să fac puțin loc în casă. Trebuie să fac curat ca să pot face dezordine, ca mai apoi acea dezordine să mă ducă la destinația finală. Poate părea puțin contraindicat, dar la mine asta funcționează. Pun la loc majoritatea lucrurilor care așteaptă să fie adunate chiar și de câteva săptămâni, căci eu nu m-am mai obosit să le adun, știind că în curând va trebui să dau peste cap toată casa. 

    În timp de adun lucrurile mă gândesc dacă ar trebui să păstrez sau să arunc acel obiect, iar dacă răspunsul este cel din urmă acesta ajunge în coșul de gunoi sau în mormanul de obiecte de donat. Când casa arată decent, mă apuc de curățat din cel mai îndepărtat colț al camerei și golesc rafturile și sertarele de obiecte, apoi pun la loc lucrurile care rămân cât mai ordonat.

De unde știu ce trebuie să rămână?

    Prima regulă pentru mine este legată de timp. Dacă am folosit acel obiect, atunci acesta rămâne, însă dacă nu l-am folosit de mult timp (poate chiar de ani buni) atunci merge în mormanul de donat sau gunoi (depinde de starea lui). Apoi folosesc o metodă învățată de la zeița curățatului, Marie Kondo și mă întreb dacă obiectul anume îmi inspiră bucurie. Dacă răspunsul e da, atunci obiectul primește o a doua șansă... până anul viitor cel puțin. 

În ce ordine curăț casa?

    Mie îmi place să mă apuc de camera mea, fiindcă mă inspiră mai mult. Și așa îmi e destul de greu să mă apuc de curățenie, dar dacă încep aici, parcă prind gustul și mi-e greu să mă mai opresc. De cealaltă cameră se ocupă mama, iar tata este responsabil pentru mutarea obiectelor mari sau pentru ducerea lor la gunoi. Curățenia de primăvară chiar ne aduce mai aproape și avem în sfârșit câteva zile în care stăm și lucrăm împreună. 

    Cel mai des mama este responsabilă și de bucătărie și asta nu fiindcă nu vrem să o ajutăm, ci fiindcă îi place să știe unde sunt puse lucrurile. Eu curăț cel mai des și baia și credeți-mă că e un lucru chiar mai amuzant decât pare. 

Baie

    Știu multe persoane care curăță toată casa deodată. Duc lucrurile în mijlocul ei și de acolo încep totul de la zero, dar pe mine asta m-ar copleși. Eu recomand să începi mereu cu ceva mic, cel puțin până prinzi chef. 


    Cel mai important sfat pe care pot să ți-l dau este să asculți muzică în timp ce cureți. Astfel vei termina chiar înainte să observ cât de mult ai de lucrat. 


    Ce ustensile recomand?

    În ultima vreme apar tot felul de ustensile care ne ușurează viața, deci nu este de mirare că avem și aparate de curățat inovatoare. Acestea au rolul de a face curățenia mai ușoară și mai rapidă. Sunt sigură că oricine ar face curățenie mult mai des dacă ar avea astfel de aparate. Vă prezint aici o listă cu aparatele de la Kärcher, care mi-au stârnit interesul și le-aș folosi cu drag în rutina mea de curățare. 


    Mop electric

    Mopul electric de la Kärcher te ajută să cureți casa rapid și eficient. Acesta curăță doar cu apă curată, astfel murdăria nu va fi distribuită prin casă, ci absorbită și depozitată în rezervorul de apă murdară. Are un cap de curățare cu articulare pivotantă (Pivot! -ar zice Ross din Friends), astfel ajunge chiar și sub mobilier cu mare ușurință. 

Mop

    Folosind această ustensilă nu vei economisi doar timp, ci și 90% apă în comparație cu metoda clasică (mop și găleată). 


    Aspirator vertical

    Chiar dacă poți da cu mopul pe pardoseli, va trebui să cureți și covoarele cumva. Aici vine în ajutor aspiratorul vertical. De nu folosești un aspirator obișnuit? Ei bine, aspiratul e acel pas în rutina mea de curățenie care mie nu îmi place deloc. Asta se datorează mai ales faptului că mă doare mereu spatele după ce termin. Un aspirator vertical vine perfect în ajutorul meu.

Aspirator vertical

    Aspiratorul electric de la Kärcher vine în ajutor și datorită faptului că nu are fir sau sac, astfel vei putea trece de la o cameră la alta fără probleme. Acesta este foarte practic și datorită dimensiunii reduse, astfel îl vei putea depozita cu ușurință. Este ușor de manevrat, zgomotul lui este redus, iar datorită filtrului HEPA, acesta evacuează aer curat (numai bine pentru persoanele care au astm sau probleme asemănătoare, dar tot vor o casă curată). 

    Aspiratorul acesta te va ajuta în curățarea podelei și a covoarelor, a saltelelor și canapelelor, a dulapurilor și pereților, dar vei putea curăța chiar și interiorul mașinii cu el.


    Aparatul de curățat cu abur

    Aparatul de curățat cu abur vine în ajutor mai ales în această perioadă, în care fiecare dintre noi vrea să scape de virușii din jurul nostru. Aceste aparate omoară până la 99,999% din viruși și bacterii (chiar și virusul Coronavirus SARS-CoV-2) prin puterea aburului. Astfel vei putea petrece timp mult mai liniștit în propria casă.

Aparat cu abur

    Aparatul curăță și dezinfectează fără produse chimice, iar aburul poate fi reglat în funcție de suprafața curățată și de intensitatea murdăriei. Cu acest aparat poți curăța pardoseala, obiectele sanitare, hota, aragazul, plita, clanțele, ba chiar și covoarele din casă. 


    Aceste aparate mi s-au părut de cel mai mare ajutor și sunt de părere că pe acestea le-am folosi cel mai des în viața de zi cu zi și nu doar cu ocazia curățeniei ”mari”. Folosind toate aceste aparate chiar cred că oricine ar face curățenie cu mare drag, chiar și cei care nu făceau asta din diverse motive. Poate nu aveau timp, poate aveau probleme respiratorii sau pur și simplu nu erau atrași de asta, dar cu ajutorul produselor Kärcher curățenia nu mai este o povară, ci aproape o joacă. 

    Sper să considerați și voi utile aceste aparate. Voi cum curățați casa?



Articol scris pentru Spring SuperBlog 2021.




*Surse foto: Kärcher + edit personal