Ziua bună se cunoaște de dimineață. iar pentru mine nu există zi bună fără cafea. După apă cel mai important lichid pentru mine este cafeaua (după asta vine și vinul și berea, dar acestea nu sunt pe meniul meu zilnic). 

    Fiecare dimineață mi-o încep cu un pahar de apă, care este esențial pentru a-ți pune în funcțiune organismul. Astfel îi zici sistemului tău digestiv într-un mod blând „Alo, m-am trezit!”. Chiar dacă iubesc cafeaua, acesta nu este primul lucru pe care îl beau. Un pahar de apă face diferența dintre trezirea cu o alarmă blândă sau o goarnă.

cafea Etolia

    Diminețile mele bune încep de asemenea cu una sau două ore înainte de a trebui să mă pregătesc cu adevărat. Cele mai frumoase momente din zi sunt chiar dimineața, când mă trezesc lângă fața somnoroasă a prietenului meu și timp de 20 de minute ne zicem unul celuilalt că mergem să punem apa la fiert pentru cafea. 

    Când reușim în sfârșit să coborâm din pat și să punem într-adevăr apa la fiert urmează micul ritual de pregătire a cafelei. Îmi place să folosesc cafea boabe, iar cum amândoi suntem niște coffee addict adevărați, calitatea cafelei este esențială pentru noi. Recent am încercat cafeaua de la Etolia, iar aroma ei bogată m-a surprins chiar plăcut. 

cafea Etolia

    Nouă ne place să cumpărăm cafea boabe și să o măcinăm înainte de fiecare utilizare, astfel cafeaua își păstrează mult mai bine aroma, ceea ce este esențial la o cafea de specialitate

    Pentru mine cafeaua este importantă fiindcă face parte din ritualul de dimineață, dar pe lângă asta ea mai are multe alte beneficii. Printre acestea se numără:

  • crește nivelul de energie și îmbunătățește reflexele
  • poate ajuta la arderea grăsimilor prin accelerarea ratei metabolice
  • poate îmbunătăți performanța fizică (acest aspect se datorează faptului că arde mai repede grăsimile, iar acestea vor funcționa pe post de combustibil pentru corp)
  • conține nutrienți esențiali (printre care vitaminele B2, B5, B3, mangan și potasiu)
  • poate reduce riscul de diabet tip II
  • poate reduce riscul de Alzheimer și Parkinson
  • poate ajuta la protejarea ficatului
  • poate ajuta în lupta împotriva depresiei
  • este o excelentă sursă de antioxidanți

    Acestea sunt doar câteva exemple și sunt cele mai des întâlnite beneficii ale cafelei. Când eu am în mână o ceașcă de cafea, fie că este vorba de începutul zilei sau mijlocul acesteia, dispoziția mea se schimbă instant și sunt mult mai fericită și comunicativă.

cafea Etolia

    Abia după primele sorbituri de cafea începem cu adevărat să comunicăm dimineața, iar bucuria ni se poate citi instant pe chip. La mine acasă avem doar un french press cu care facem cafeaua, el însă are și un espressor, deci diminețile încep mai ușor la el. Oriunde am fi ne place să folosim cafea proaspăt prăjită și să o măcinăm noi înșine.

    Când luăm prima înghițitură de cafea ne aprindem și o țigară. Asta doar să nu fim atât de superiori cu toate beneficiile cafelei. Câteodată ne uităm la diverse video-uri pe YouTube în timp ce bem cafeaua ori ne mai uităm la noutăți pe social media, dar asta doar după câteva înghițituri de cafea. Înainte nu suntem prea funcționali. 

    Când începem să ne simțim totuși ca niște oameni și nu zombie, începem să ne și plănuim ziua. Recunosc, nu avem prea multe de plănuit, el având un program fix la muncă, iar eu unul tot fix la facultate, dar acesta este mereu prilejul excelent de a ne plănui momentele petrecute împreună.

    Pe timpul verii am început de asemenea să scriem și în jurnal în aceste clipe relaxate, atât pentru a ne plănui ziua, cât și pentru a ne liniște mintea și a ne aduna gândurile. 

    După ce ne-am băut liniștiți cafeaua, ne putem pregăti și pentru ziua ce ne stă în față. Cu cofeina în organism acest lucru este totuși mult mai ușor, decât pe stomacul complet gol. 

    Dacă între timp observăm că începe să se termine cafeaua punem pe listă și cumpăratul câtorva pachete noi. Cât să ne ajungă o vreme. Găsiți o gamă largă de produse pe kfea.ro, un magazin de cafea cu o gamă largă de produse și o experiență de peste 15 ani.

    Tu cum îți începi diminețile? Obișnuiești să bei cafea dimineața?



Articol scris pentru SuperBlog 2021.




*Surse poze: arhiva proprie.