Când a trecut timpul atât de repede? Parcă doar acum au început să cadă frunzele copacilor. Temperaturile scad din ce în ce mai mult, vântul devine tot mai puternic și degetele nu mai dansează atât de lin pe tastatură ca înainte. Deși toamna este anotimpul meu preferat datorită jocului de culori și razelor de soare care se ascund după nori, inevitabil va sosi și iarna. Odată intrați în decembrie deja începem să ne gândim la sărbătorile care așteaptă deja la ușă.

     Magazinele sunt deja pline de decorațiuni și inevitabil ne aducem aminte că în curând vom petrece timpul alături de cei dragi. Ne apar în minte diverse întâmplări din copilărie, ne aducem aminte de prietenii vechi pe care poate nu i-am văzut de ani întregi. Dar pe lângă toate aceste gânduri, lucrul care mă prinde cel mai mult este sentimentul specific acestei perioade. Când ne gândim la cei dragi și începem să născocim planuri tot mai îndrăznețe de cadou. 

     Să recunoaștem, cu toții adorăm să primim cadouri. Este un lucru natural. Dar am observat că mie cel puțin îmi place mai mult să ofer un cadou. Mă gândesc zile, chiar săptămâni înainte să aleg cadoul perfect pentru cineva și chiar și când sunt la casa de marcat mă mai întreb odată: „Sigur s-ar bucura de acest cadou?”. 

     Am învățat ceva foarte important însă. Un cadou nu trebuie să fie scump ca să fie unul bun. Câteodată cele mai banale lucruri pot face o persoană fericită. Unii se vor bucura pentru o pereche de papuci de casă sau un ibric mai mult ca pentru un parfum sau o bijuterie scumpă. Chiar de aceea este important să te gândești bine la ce și-ar dori persoana respectivă. Câteodată un cadou practic este cea mai bună alegere. Vei dori să găsești un cadou personalizat pentru persoanele apropiate. 

     Pentru mine însă amintirile și experiențele trăite cu acele persoane speciale înseamnă cel mai mult. Mereu încerc să leg cadoul de un lucru făcut împreună de care ne vom aminti mereu. Îmi place să văd zâmbetul de pe fața oamenilor, când deschid cadoul. Acea privire de „Nu îmi vine să cred că încă îți aduci aminte”. Chiar de aceea au am renunțat la cadourile generice sau mult prea scumpe, fără nici o însemnare. Nu mai iau clasicul set de gel de duș și deodorant sau eșarfa pe care persoana respectivă o va pune pe fundul dulapului și nu o va purta niciodată. 

     M-am hotărât deci, ca anul acesta să fac cadouri cât mai personale. Fac chiar și eu câteva cadouri mici, lână care voi pune ceva mai mare cumpărat din magazin. Sunt însă câteva persoane cărora chiar nu pot să mă decid să cumpăr. Au deja totul. Am decis astfel să mă uit puțin pe profilul lor de Facebook, poate îmi apare vreo idee. Cum m-am pierdut deja prin pozele lor, mă trezesc doar că mă uit la o poză o perioadă foarte îndelungată, căci îmi aduc aminte de câte o poveste. Și atunci îmi dau seama. Cadoul perfect pe care îl caut de atât de multă vreme. Voi face o carte personalizată. 

     Dacă înainte dădeam bestseller-uri, acum eu voi fi autoarea și voi face o carte cu personalitate. Și cum o poză spune mai multe decât o mie de cuvinte, aleg să fac un mic album despre cele mai bune momente petrecute împreună. Nu multe persoane au pozele printate, puse frumos în album, iar cu varianta digitală nu știi niciodată ce se va întâmpla. Și chiar dacă amintirea rămâne mereu cu tine, o poză poate scoate la suprafață detalii și sentimente despre care ai crezut că sunt de multă vreme uitate. 


     Eu am și început cu un mic cadou pentru mine. Am trecut prin multe în ultima vreme și acum încep doar să mă adun. În sfârșit fac ce îmi place, sunt fericită și încerc să mă dezvolt din cât mai multe puncte de vedere. Chiar de aceea, am decis că mă voi sărbători pe mine însumi și toate lucrurile pe care le-am făcut. În acea perioadă întunecată am uitat cine sunt, ce îmi place, cât de mult am lucrat să ajung acolo unde sunt. Am făcut o carte personalizată pentru mine. Ca în acele clipe când ceața mă va înconjura (fiindcă sigur vor mai fi și zile rele, dar din ce în ce mai rar) să îmi pot aduce aminte de ce trebuie să continui și de ce trebuie să mă iubesc. Să îmi reamintesc că dacă am ajuns până aici, pot face orice îmi propun. Și chiar dacă unora nu le place, acest rol îl împlinesc și tatuajele mele. 

     Dar cum tatuaje nu pot oferi prietenilor și familiei, voi rămâne la ideea mea cu cartea. Tu ce cadou vei oferi anul acesta persoanelor apropiate?






Acest articol a fost scris în cadrul SuperBlog 2019. 






*Surse foto: arhiva proprie.