iPhone 13- mai bune decât ai crede

     Puteți spune că mă încadrez perfect în stereotipul fetelor care nu se pricep la tehnologie, însă fiind creator de conținut trebuie să fiu la curent măcar într-o oarecare măsură cu trendurile din lumea tehnologiei. Pe mine mă interesează în principiu telefoanele, fiindcă sunt cele mai practice achiziții pentru mine. 

De ce să alegi telefonul ca gadget principal în crearea de conținut?

    Pe lângă hobby-ul meu de a crea conținut pe rețelele de socializare sunt și fotograf (cu diplomă- aș putea spune). Camera foto a devenit deja o extensie a brațului meu și nu lipsește niciodată din geantă ceva cu care aș putea face poze. Din păcate sunt multe situații în care nu pot lua cu mine DSLR-ul sau pur și simplu nu îmi e la îndemână să îl scot din bagaj. Călătoresc mult, iar pe crestele de munte foarte des amân să fac o poză, fiindcă îmi e frică să nu scap din mână aparatul foto. Pentru exact aceste ocazii am început să mă uit după telefoane cât mai performante din punctul de vedere al obiectivului. 

iPhone 13

    Alte motive pentru a alege telefonul pentru crearea de conținut:

  • stative și trepiede mai compacte (față de cele pentru DSLR)
  • multe ringlight-uri vin cu stativ pentru telefon încorporat 
  • telefonul este mereu la îndemână
  • ușor de folosit cu un gimbal (eu am un DJI OM 4 și este perfect pentru conținutul de travel)
  • îl folosesc pentru filmările cu drona (eu am un DJI Mavic Mini), iar filmările de acolo se descarcă prin aplicație pe telefon (de unde le și editez mai tărziu)
  • editarea rapidă și ușoară a fotografiilor sau a filmărilor
  • acces rapid la rețelele de socializare

Echipamentul meu pentru crearea de conținut cu telefonul


Ce telefon să aleg?

    Am văzut că pe data de 14 septembrie au fost lansate noile telefoane Apple iPhone 13 și m-au făcut curioasă din prima clipă datorită design-ului lor superb. Știu deja de la prieteni și alți creatori de conținut că iPhone-urile sunt în top din punctul de vedere al camerei, astfel am decis să mă uit și eu la specificații. 

    Eu am fost atrasă de noul iPhone 13 Pro care vine în 4 culori și 4 capacități de memorie (128 GB, 256 GB, 512 GB și 1 TB). Vă puteți imagina cât de mult conținut pot să stochez pe un telefon de 1 TB? Sincer... nici eu, căci în momentul de față trebuie să șterg câteva sute de poze periodic de pe telefon ca să am loc pentru poze noi. 

iPhone 13 Pro

    Am ales acest model fiindcă are beneficiile modelului 13 Pro Max, însă este mai compact (ecran de 6.1” în comparație cu 6.7” la modelul 13 Pro Max) și se potrivește mai bine stilului meu de viață.

    Eu bineînțeles m-am uitat în mod special la camera (de fapt camerele) foto ale telefonului, deoarece cred că acesta este cel mai important aspect atunci când vrem să creăm conținut pentru rețelele de socializare. 

Camera Apple iPhone 13 Pro

    Camera noilor telefoane a rămas la o rezoluție de 12MP, însă s-au adus îmbunătățiri când vine vorba de obiective, senzori sau procesarea imaginilor.

    Camera principală (cu o lungime focală de 26 mm) are un senzor cu mărimea pixelilor de 1.9µm și o diafragmă de f/1.5. În comparație modelul 12 Pro Max are senzorul de 1.7µm pixeli și obiectiv cu diafragma de f/1.6. Pe scurt, în condiții de iluminat mai slabe noul model capturează de 2.2x mai multă lumină. 

    Camera telefoto are un obiectiv de 77mm cu diafragma de f/2.8, iar aceasta oferă mărire optică de 3x față de camera principală. 

    Camera ultrawide de 13 mm are un obiectiv din 6 elemente, diafragmă de f/1.8 cu autofocus. Comparat cu modelul 12 Pro acesta lasă cu 92% mai multă lumină să ajungă pe senzor. De asemenea, autofocusul face posibilă folosirea acestei camere pe post de cameră macro, care poate focusa la doar 2 cm. Totodată, poți folosi această cameră și pentru a face filmulețe macro (chiar și slow motion ori time-lapse).

Camera iPhone 13

    Toate obiectivele pot fi folosite acum și în condiții cu puțină lumină, chiar și teleobiectivul. 

    O inovație prezintă și modul Cinematic, unde poți filma cu profunzime de câmp redusă și poți adăuga automat tranziții de focus elegante între subiecte. Modul Cinematic poate anticipa când unul din personaje va intra în cadru și îl va aduce în focus. Poți ajusta bokeh-ul sau chiar schimba focusul chiar și după filmare. Unii spun că noul telefon va schimba modul în care se dezvoltă cinematografia. 

    La final bineînțeles, vei putea edita filmările cu ProRes (de unde poți filma și edita videourile tale).

    Sistemul de camere este foarte performant și pe lângă toate aceste funcții mai are nenumărate beneficii și secrete, însă pentru un creator de conținut chiar și aceste specificații sunt îndeajuns ca să fie convins de performanța camerei. 

Alte specificații:

    Pentru cei care nu sunt ca mine și încă nu s-au convins, vă mai spun și că telefonul are:

  • Cel mai rapid cip de smartphone din lume
  • Un afișaj atât de receptiv, încât fiecare interacțiune se simte nouă
  • Durabilitate excepțională
  • Un salt imens în durata de viață a bateriei 
  • ProMotion - reîmprospătare adaptivă a afișajului de 120Hz

De unde pot comanda telefonul?

    Puteți găsi telefonul disponibil în precomandă din 17 septembrie pe Quickmobile. Eu îi recomand cu încredere, căci mi-am mai cumpărat de pe site-ul lor câteva huse pentru actualul meu telefon și am fost foarte mulțumită atât de comunicarea cu ei, cât și cu conținutul și calitatea produselor primite.

    De asemenea plănuiesc să cumpăr o tastatură nouă Logitech, tot de pe site-ul lor chiar curând. 

    Sunt curioasă dacă voi ați cumpărat produse de pe site-ul lor și dacă ați fost mulțumiți de ele? De asemenea, sunt curioasă și dacă a fost de ajutor acest articol, fie dacă vreți să cumpărați noul telefon, fie dacă plănuiți să creați conținut cu telefonul?

0 Comments