La capitolul gătit am cele mai multe de învățat. Vă zic sincer că nu am fost atrasă niciodată de bucătărie și încercam mereu să o ocolesc, până asta a devenit deja un instinct. Mama urăște asta la mine, căci ea gătește excelent, iar bucatele ei sunt apreciate de oricine gustă din preparatele ei. Are o agendă întreagă de rețete, una mai veche ca cealaltă, iar în preparatele ei se simte gustul clasic, bine definit de mai multe generații. 

    Cu un asemenea început sper că v-am atras atenția destul de mult, căci sunt aici să vă spun că eu nu sunt mama mea și nu știu să gătesc. Specialitatea mea este supa la plic și omleta. De-a lungul anilor am găsit însă slăbiciunea ei și încerc să vin în forțe pe acest front. Dacă ea are în degetul mic zeci de rețete clasice, una mai complexă ca cealaltă, eu voi încerca să fac rețete simple și „moderne”.

    Dacă mama se pricepe la a găti orice fel de carne în moduri complet diferite, ei bine pe mine nu mă întrece nimeni la cașcavalul pane. De asemenea doamna critic de bucate, care de altfel comentează destul de sever bucatele mele și de bună voie nici nu gustă ceva ce nu e un clasic, mi-a lăudat atât pastele Carbonara, cât și prăjitura tiramisu. 

    De curând am acceptat însă o nouă provocare și am încercat să fac un cheesecake. Gătitul pentru mine este o adevărată aventură. Nu știu niciodată dacă voi face ceva nemaipomenit de gustos sau un dezastru complet. Drumul a fost unul anevoios, dar nu m-am dat bătută. 


Ce greșeli am făcut?

    Cele mai multe greșeli le-am făcut pentru că am încercat să o iau pe scurtături și nu am urmat în totalitate rețeta. Cel mai important aspect din punctul meu de vedere este să folosiți neapărat biscuiții digestivi. Am încercat să fac cheesecake cu biscuiți simpli (aveam acasă), dar a ieșit un dezastru. 

    Apoi vă recomand să folosiți foi de gelatină, nu gelatină pudră, căci aceasta va fi mai clară și mai frumoasă. De asemenea mi se pare că e mai ușor să lucrezi cu ele. Este important totuși să nu încălzești apa în care le topești prea tare!

    La urma urmei cred că am avut nevoie doar de puțin Ambition în bucătărie ca totul să iasă perfect.


Cum să faci Cheescake?

1. Ingrediente

  • 300 g biscuiți digestivi
  • 1 pachet de unt
  • 1 pachet de mascarpone
  • 500 ml frișcă
  • 500g brânză dulce de vacă
  • vanilie
  • zahăr
  • foi de gelatină
  • fructe 

2. Mod de preparare

    Se mărunțesc biscuiții și se amestecă cu untul topit până avem o consistență de nisip ud. Am luat apoi o formă de tort și am pus pe ea acest amestec de biscuiți, încercând să apăs cât mai tare, dar în în același timp am avut grijă și ca stratul să fie cât mai drept și nivelat posibil. Forma aceasta eu am găsit-o la magazinul online Dajar.


    Am luat apoi pachetul de mascarpone, brânza dulce de vacă și puțin zahăr și le-am amestecat. Zahărul se pune după gust. Aveți grijă ca brânza să fie cât mai fină, să nu fie grunjoasă. Am amestecat frișca și am pus apă caldă pe o foaie de gelatină. Apa nu trebuie să fie prea fierbinte, undeva la 60 de grade Celsius. Am pus apa aceasta peste amestecul de mascarpone și brânză, apoi le-am amestecat și cu frișca. Am pus acest amestec peste stratul de biscuiți și le-am pus în frigider.

    Am luat între timp și niște fructe (mie îmi plac fructele de pădure, dar se pot folosi și alte fructe cum ar fi căpșuni, kiwi sau altele) și le-am zdrobit mărunt. Am pus o altă foaie de gelatină în apă, până aceasta s-a dizolvat și am pus amestecul peste fructe. Pasta aceasta am lăsat-o puțin să se răcească, iar când a fost călduță am pus-o peste straturile scoase din frigider. Aveți grijă ca amestecul să nu fie prea cald ca să nu topească stratul de cremă. Dacă vreți să săriți peste acest pas, puteți decora cheesecake-ul cu niște fructe proaspete.


Servirea

    Mie îmi place să servesc prietenele mele cu cheescake, când vin la mine. Rețeta este foarte ușoară și rapidă. Îmi place o servire puțin mai specială, de aceea aleg mereu niște farfurii de desert pătrate. Am găsit câteva chiar perfecte de la Ambition România de pe site-ul Dajar. 

    În afară de cheescake eu sunt faimoasă printre prietene pentru cafeaua genială pe care o fac. Dacă la gătit nu mă pricep prea bine, la cafea sunt în largul meu. Pe lângă aromele exotice pe care încerc mereu să le pun în evidență în fiecare ceașcă de cafea, prezentarea face foarte mare parte din experiență.

    Arma mea secretă este cana. Folosesc o cană termorezistentă cu pereți dubli. Astfel în afară de aromă, oamenii se pot bucura și de jocul de culori din cana lor. 



    Per total da, poate nu sunt cel mai bun bucătar, dar oamenii consumă cu drag ceea ce le ofer. O masă bună nu înseamnă ospăț doar pentru burtă, ci unul pentru toate simțurile. Nu putem uita niciodată de o aromă delicioasă sau de o masă bine-aranjată. 



Articol scris pentru Spring SuperBlog 2021. Proba 4.





Surse poze: site Dajar și Instragram Ambition Romania.