Aud că sună din nou alarma. O nouă zi, o nouă provocare. Oare ce mă așteaptă azi? Orice zi poate fi cea mai frumoasă aventură sau cel mai spectaculos dezastru. Cu ea nu știi niciodată la ce să te aștepți. Și da, ai citit bine: un dezastru spectaculos. Asta este ea în toată firea ei, în fiecare zi, în fiecare clipă. 

    În schimb sunt și zile când poate face magie din aproape nimic. Bine, nu chiar nimic. Intră în bucătărie mereu cu un gând, cu o idee unică despre care orice om în firea lui ar zice că este imposibilul, dar ei îi reușește mereu. Îi iese ce își propune, doar că are prostul obicei de a avea gânduri negative, iar acești monștrii micuți își pot face treaba chiar și din cele mai îndepărtate părți ale minții. 

Titlu

    Are un suflet de aur pe care prea puțini îl cunosc și crede-mă știu asta prea bine. Trec pragul casei multe persoane, dar numai cele speciale au prilejul de a petrece cu mine câteva minute. Acestea sunt persoanele în care are cu adevărat încredere. În acele clipe toată bucătăria este învăluită într-o lumină caldă și plăcută, iar aspectul întunecat își schimbă total sensul.

    Sunt simplă, la fel ca ea. Orice conțin are un scop foarte bine gândit. Pentru intruși pot părea puțin întunecată și neprietenoasă. Unii poate chiar se sperie de mine, dar cei care văd dincolo de fațade vor găsi o comoară de neprețuit. 

    Pentru mulți ea va rămâne un mit, o poveste prea frumoasă de care le e frică să se apropie, dar cei care câștigă un loc aproape de inima ei, vor înțelege secretele sufletului ei. 

Sunt un mit, la fel ca ea


    A fost un timp foarte îndepărtat în care aici nu a fost nimic. Totul a fost alb și mult prea luminos. Apoi au apărut primii strămoși. Arătau complet diferit, dar erau foarte durabili. Timp de ani buni nu le stătea nimic în cale, dar anii își spun totuși cuvântul după o vreme. Câțiva au plecat, alții au rămas. De curând totul a fost însă schimbat. 

    Așa am apărut eu. La început am fost doar un vis, un concept. Mulți oameni spuneau că așa ceva nu este posibil de realizat, dar ea știa unde să caute. Sunt specială. Nu sunt făcută pentru oricine, doar pentru cei care mă vor cu adevărat și vor ceea ce e mai bun. Ea este genul acela de persoană.

Bucătărie


    Eu sunt Mythos, încântată de cunoștință! Sunt puțin timidă, dar mă consider cea mai apreciată bucătărie.

Geneza


    Pentru ea calitatea este mai importantă decât cantitatea și asta s-a observat și atunci când a apărut conceptul meu în mintea ei. Știa că vrea să aleagă ce e mai bun, așa a decis că își va amenaja bucătăria cu electrocasnice Franke

    Prima dată a ales mașina de cafea din colecția nouă Mythos de la Franke, iar astfel s-a conturat toată ideea. Așa am început să prind și eu viață în forma în care mă prezint acum în fața Ta. Văd în fiecare zi cum acel lichid atât de negru o poate trezi atât de mult la viață. Nici nu mă mir că e așa îndrăgostită de această culoare. Câteodată mă minunez de această lume atât de ciudată a oamenilor. 
Mașină de cafea Franke

    Mașina de cafea rămâne însă inima mea. Pe cât pare de neinteresant acest mic aparat, pe atât poate fi prețuit de cei care știu la ce să se uite. Aparatul are 5 funcții pentru setarea gradului tăriei cafelei și 4 setări pentru dimensiunea potirului ce adună acest lichid. În afară de asta, am înțeles din poveștile oamenilor ce îmi trec pragul că poți alege dintre mai multe tipuri de băuturi: espresso, cappuccino sau chiar apă fierbinte pentru cei care iubesc mai mult ceaiul. 

    Apoi a urmat plita și cuptorul Franke. Aici petrece cel mai mult timp. De obicei se întâlnește cu ele doar după ce vine acasă după o zi lungă și obositoare. Mereu mi se frânge puțin inima când o văd intrând în bucătărie. Este așa lipsită de putere. Oare unde dispare toată energia cu care se încarcă dimineața? Nu primește destul lichid negru?

    Este ciudat totuși cum prinde puțină viață când se apucă de gătit. Parcă toate problemele ei dispar pentru câteva minute și nu mai există nimic în jurul ei în afară de ingredientele din fața ei. În acele clipe sunt cea mai fericită. Mă bucur pentru ea, că poate să uite de lumea de afară măcar preț de câteva minute. 

    În cuptor reușește să facă cele mai delicioase mâncăruri... atunci când vrea. Mai țineți minte că v-am spus la început că poate fi cea mai frumoasă aventură sau cel mai spectaculos dezastru? Ei bine, la asta m-am referit. Dezastrele ei nu sunt doar nereușite, sunt o artă în sine. Ea poate trece cu orice la alt nivel. Când mâncarea este delicioasă chiar și zeii gustă din ea, dar atunci când ceva o ia pe altă cale, nici ei nu pot salva situația. 

Cuptor Franke


    Ca treaba să îi fie puțin mai ușoară și ca să poată încerca rețete noi, acest cuptor are programul exclusiv Cookassist cu 42 de rețete automate și 15 programe speciale. Opțiunea de gătit Meniu Complet până la 4 nivele simultan îi permite să facă cea mai delicioasă masă pentru persoanele pe care le poartă aproape de suflet. 
    
    Cuptorul are și sistem de curățare Pirolitică, ceea ce îi permite cuptorului să se curețe singur, transformând toate resturile în cenușă ce se curăță ușor (ce bine că puiul nu renaște ca pasărea Phoenix).
   
    Plita este mereu în funcțiune. Mereu fierbe sau se prăjește ceva. Câteodată chiar mă gândesc dacă nu e un fel de vrăjitoare. Pune ceva, apoi pune altceva și reușește să facă cele mai superbe bucate. Cu ajutorul suprafeței flexibile de gătit acum poate să facă diverse bucate în același timp fără să își mai facă griji dacă vor încăpea sau nu toate vasele. De asemenea poate controla cele 8 zone de gătit doar cu câteva atingeri. 
Plită Franke

    Toate acestea au și un miros divin care cuprind toată bucătărie preț de câteva clipe. Noroc că avem și o hotă, dar recunosc că nu știu sigur dacă acesta a fost pusă pentru funcționalitate sau design. Cu asemenea electrocasnice nu mai e nevoie de elemente de decor.
Hotă Franke

    Deja o aud cum vine înapoi. Nu îmi vine să cred că am stat toată ziua de vorbă cu voi... Dar poate e chiar mai bine așa că nu v-am dezvăluit încă toate secretele mele. Unde ar fi magia dacă am avea răspuns la fiecare întrebare? La fel cum își petrece și ea toată ziua, poate e mai bine dacă acum mă învălui puțin în mister. 

    Deocamdată o parte din mine va rămâne un Mythos. 




Articol scris pentru Spring SuperBlog 2021.





*Surse foto: Franke.