Dacă ne uităm în dicționare (cel puțin cele online) vedem că influencer înseamnă: o persoană care are capacitatea de a influența potențiali cumpărători privind un produs sau un serviciu, promovând sau recomandând articolele pe social media. 

    Cum am intrat în cercul influencerilor?

    În vara anului 2018 am dat și eu din întâmplare peste o reclamă a brandului Nivea: Fii și tu influencer #LikeYourself. Iubeam produsele Nivea, de aceea am dat click pe acea reclamă ca să văd despre ce este vorba. Trebuia să postezi o poză, în descrierea căreia să povestești puțin despre cum percepi tu iubirea de sine. Trebuia adăugat #LikeYourself și puteai intra în a doua etapă a concursului, unde aveai șansa de a primi spre testare niște produse. Fiind studentă la psihologie, am știut că vreau să povestesc despre acest subiect și fiind o persoană mai plinuță m-a ambiționat și mai tare, deoarece rar auzi gânduri încurajatoare de la persoanele ca mine. Eu nu am vrut să vând un produs sau un serviciu, am vrut doar să deschid o discuție. 

    Competiția se desfășura pe Instagram și încă nu știu cum am ajuns până în ultima etapă cu cei 200 de urmăritori pe care îi aveam. În acele aproximativ 6 luni am prins însă gust pentru a crea conținut și atunci s-a născut și blogul meu. Aveam noroc pe vremea aceea, căci aveam un prieten fotograf, care mă ajuta destul de des cu crearea conținutului, dar și acel lucru a luat sfârșit destul de repede. 

    M-am găsit în gara din Constanța înapoi spre Cluj de la Gala SuperBlog în doar 2 zile, fără nimeni care să mă aștepte acasă. Burnout-ul din urma competiției și depresia care mă urmărea m-au doborât complet timp de câteva luni bune, dar în toamna anului 2019 am început să mă readun.

    Primul pas spre popularitatea online

    În acea perioadă întunecată nu am avut puterea de posta online. Am avut câteva mici proiecte începute pe care trebuia să le termin, dar uitându-mă înapoi se vede foarte clar durerea din spatele zâmbetului. Am realizat că spațiul acela mintal nu este deloc bun pentru mine și am căutat scăpare. Am găsit alinarea în oameni pe care nu îi cunoșteam, dar pe care eu i-aș numi influenceri, pentru că m-au readus pe drumul cel bun. Vă voi lăsa imediat și o listă cu toți oamenii care mă inspiră pe mine. 

    Am realizat destul de repede că tot acel amalgam de sentimente prin care trec nu este ceva specific numai mie, ci probabil sunt mai multe persoane care trec prin aceleași lucruri și am început să postez descrieri mai ample la pozele mele, care spuneau o poveste. Acela a fost primul pas în care am observat că unele persoane sunt inspirate și de mine și de lucrurile prin care trec. 

    Cum am început să fiu tot mai bine, m-am reîntors la una din vechile mele pasiuni: beauty, skincare și lifestyle. Am început să povestesc și despre aceste aspecte ale vieții mele și câteva branduri au început să mă vadă în online și mi-au propus și câteva colaborări. 

    Promovarea pe rețelele de socializare

    În ultima perioadă tot mai multă lume petrece timp pe rețelele de socializare. Chiar de aceea este și firesc ca și brandurile să se îndrepte spre aceste canale pentru a-și promova serviciile și produsele. Companiile au început să investească sume tot mai mari (mai ales înainte de pandemie) în a-și stabili o prezență online cât mai mare, iar cu cât ajung pe mai multe platforme, cu atât crește și vizibilitatea lor. Dacă mai demult blogurile au fost o sursă foarte importantă de trafic, acum vlogurile au început să devină tot mai populare. 

    Și eu a trebuit să fac această tranziție, deși nu mi-e deloc ușor. Un alt lucru important de reținut este că trebuie să prinzi atenția publicului tău cât mai repede. Cu cât un conținut este mai scurt, cu atât ai mai multe șanse de a ajunge la client. De aceea au devenit așa populare și filmulețele cât mai scurte de pe TikTok sau Instagram Reels. 

    Prin Influencer Marketing brandurile ajung cel mai repede la clienți. Acest lucru reprezintă pentru ei un mod simplu de a ajunge la un public cât mai larg, deoarece Influencerul este persoana care va crea conținutul propriu zis, de la poze, la descriere, brandul trebuie doar să specifice ce vrea. Cel mai important lucru aici este ca brandul să aleagă bine persoanele cu care colaborează și să aibă încredere în aceste persoane. 

    Cum am început să îmi fac cunoscută prezența pe Instagram?

    Am început să iau mai în serios Instagramul de abia câteva luni. Vorbesc aici de această rețea de socializare, căci aici îmi desfășor activitatea în principal și aici postez cel mai des (și cu cel mai mare drag). Pentru mine acest lucru este doar un hobby și chiar dacă fac tot acest lucru cu foarte mare drag nici nu mi-aș putea imagina cum ar fi să trăiesc din asta. Știu că locul meu este într-un laborator sau pe teren, examinând diverse probleme de mediu, dar ca un hobby îmi place ceea ce fac chiar foarte mult. 

KovacsEni

    Am început să citesc tot mai mult despre brandul personal și am și căutat diverse cursuri pe această temă. Am realizat că acestea sunt extrem de utile pentru mine și mi se par chiar indispensabile dacă vrei să ieși cu un adevărat venit din acest lucru. Chiar dacă consider activitatea mea pe social-media un hobby, nu înseamnă că nu m-aș bucura de un venit în plus. Eu chiar cred că cursurile de branding personal pot face diferența dintre business și distracție.

    De-a lungul acestui an în care am început să mă ocup mai mult de conturile mele de social-media am început să și prind niște colaborări. Cea mai bună cred că a fost colaborarea mea cu Bonprix și spun asta pentru că am reușit să prezint urmăritorilor mei un magazin online de care nu auziseră prea multe înainte și foarte mulți cunoscuți au dat comenzi pe site în urma pozelor postate de mine și a articolelor scrise pe blog. 

Cele mai esențiale lucruri de urmat pe Instagram din punctul meu de vedere

    Nu voi detalia aici lucrurile, căci vreau să vă prezint în viitor un ghid sau un articol puțin mai detaliat despre ce am învățat eu. Aceste lucruri se găsesc oriunde pe internet (cele mai multe în mod gratuit), dar poate ajută dacă le adun puțin.

  • Stabilește o nișă
  • Poze estetice și de calitate
  • Feed uniform
  • Descrieri lungi
  • Cât mai multe #-uri
  • Un număr considerabil de story-uri (atenție nu prea multe!)
  • Folosește-te de toate dotările platformei (IGTV, Reels, Live, etc.)
  • Promovează dacă ești cu adevărat mulțumită de o postare

    Și dacă tot v-am promis, iată și lista cu Influencerii mei preferați

Sorelle Amore

    O adevărată business woman. M-a impresionat foarte mult cu talentul ei în fotografie și viziunea ei despre lume. Are o atitudine superbă și iubesc ceea ce face în online. Face autoportrete superbe și de câțiva ani lucrez și eu singură cu un trepied. Mă inspiră să fiu independentă și puternică. Călătorește în cele mai superbe părți ale lumii și are un stil de viață simplu și echilibrat. 

Sorelle

Peter McKinnon

    Un geniu când vine vorba de fotografie și videografie. Cel mai frumos conținut din puncte de vedere estetic. Mă inspiră să devin un fotograf cât mai bun. 

Pete

Ant Middleton

    Soldat care a scris câteva cărți care chiar m-au inspirat. Dacă ești cu adevărat curios/curioasă, găsești audiobook-uri citite chiar de el pe YouTube. Mă inspiră să nu mă dau bătută niciodată, oricât de greu ar părea. Ideea preferată: Trebuie să recunoști diferența între a te distruge pentru a te pune la loc din temelie și între a te distruge complet

Ant

Nikkie Tutorials

    Îmi place cum abordează tot ce ține de beauty și makeup. Știu mereu că mă pot baza pe review-urile ei. M-a impresionat așa de mult, încât i-am cumpărat și paleta de makeup. Îmi place viziunea ei despre ce înseamnă makeup și influencing. 

Nikkie

Magnus Midtbø

    Noul meu sport preferat este bouleringul și Magnus este persoana de la care vrei să înveți. Te inspiră cu adevărat. Are cele mai interesante videouri pe această temă pe YouTube.

Magnus

George Buhnici

    Cred că este singurul influencer din România în care chiar am încredere. În general oricum nu urmăresc prea mulți influenceri români, mai ales pe cei mari, fiindcă nu prea rezonez cu ei (unele persoane mi se par sincer patetice și de toată jena- mie mi-e rușine pentru ei, nu alta). Sunt influenceri mai mici pe care chiar îi admir (cum ar fi și Adelina Șerb de exemplu), dar foarte puțini la număr în general. 

    Buhnici este totuși omul în care poți avea încredere. Dacă vreau să cumpăr ceva legat de tehnologie prima oară caut review de la el. De asemenea el m-a inspirat în foarte multe probe din cadrul competiției de-a lungul anilor (la probele despre case nZEB).

Buhnici

    Mai sunt câțiva oameni care mă inspiră, dar acesta cred că ar fi topul meu. Pe tine cine te inspiră? Cine este influencerul tău preferat?




    Articol scris pentru SuperBlog 2020. Proba 24.





Surse poze: royalty free, screenshot pagini instagram, blog.super-blog.eu/proba-24